Angolul a munkahelyen: a kommunikációs szorongás és önértékelés eredményei
2021-02-16 | üzleti nyelvi képzés, szakmai angol tanfolyam, angol prezentáció, angolul a munkahelyen,
Kommunikációs hajlandóság vs. szorongás avagy miért nem merünk megszólalni angolul? 7.rész Az elmúlt hetekben arról számoltam be nektek, hogy a Fast English-nél, a céges nyelvképzésekben résztvevő hallgatók körében (185 fő) egy kisebb kutatást végeztünk annak felderítésére, hogy miért nem merünk megszólalni angolul. Vizsgáltuk a kommunikációs hajlandóság, a szorongás, az önbecsülés és a nyelvi szint közötti összefüggéseket.
Ma a kommunikációs szorongással és önértékeléssel kapcsolatos eredményeket szeretném megosztani veletek. A kommunikációs szorongást illetően azt vizsgáltuk, hogy négy üzleti kommunikációs helyzetben mennyire szoronganak a hallgatóink, ha arra gondolnak, hogy meg kell szólalniuk angolul (kis létszámú megbeszélésen, nagy létszámú megbeszélésen, prezentálni közönség előtt, négyszemközt beszélni).
Van, aki nem szorong, ha angolul kell beszélnie
Boldogan láttuk az eredményeket, hogy összességében a céges nyelvtanfolyami hallgatóink kommunikációs szorongása inkább átlagos, mint magas. Ebben az esetben arra számítottunk, ha prezentálniuk kell, akkor jóval idegesebbek és kevésbé lazák, mint amikor négyszemközt beszélgetnek. Az eredmények szerint azonban, mindegy, hogy prezentálnak, megbeszéléseken vesznek részt, ha angolul kell megszólalni, a szorongásuk szintje között nincs különbség. Az is örömteli hogy vannak hallgatók, akik szinte bátornak mondhatóak, alig szoronganak, ha meg kell szólalniuk angolul! Igaz, hogy az összes résztvevő 9%-a, de ők is léteznek! Összességében a résztvevőknek csak a 35 százalékáról állítható az, hogy az áltagosnál magasabb a kommunikációs szorongása.
A kommunikációs önbecsülés
Nem utolsó sorban pedig lássuk a kommunikációs önbecsülés önértékelését. Hogyan látják magukat a céges nyelvképzésben résztvevő hallgatóink? Mikor érzik úgy, hogy most aztán nagyon jól tudnak angolul? Az eredmény talán nem meglepő: akkor érzik magukat a legkompetensebbnek, ha négyszemközt beszélgetnek egy baráttal vagy ismerős kollégával.
Mikor érzik úgy, hogy egyáltalán nem tudnak angolul? Érdekes módon, ismét azt az eredményt kaptuk, mint a kommunikációs hajlandóság esetében: a nagylétszámú megbeszéléseken tartják magukat a legkevésbé kompetensnek. Most is izgalmas azt látni, hogy a prezentálást illetően magabiztosabbak, kompetensebbek, mint a megbeszéléseken. Ahogy korábban erről már írtam, ez talán annak tudható be, hogy a prezentációra fel lehet készülni, míg egy megbeszélésen nem lehet tudni, hogy mire számíthat az ember.
A jövő héten a legérdekesebb eredményeket fogom megosztani veletek: hogyan függ össze a kommunikációs hajlandóság, a szorongással, az önbecsüléssel és a nyelvi szinttel!
Kapcsolódó cikkek
• Angolul a munkahelyen 2.: lehet, hogy nem mindegy, kihez kell hozzászólnunk?
• Angolul a munkahelyen 3.: hogyan mérhetjük a kommunikációs hajlandóságot?
• Angolul a munkahelyen 4.: kik beszélnek a bátrabban angolul? A nők vagy a férfiak?
• Angolul a munkahelyen 5.:felmérésünk eredményei
• Angolul a munkahelyen 6.: A megbeszélés a legnagyobb mumus?
Rólunk mondták
Győrffy Viktória
HR Director, Hydro Extrusions Hungary Kft., Székesfehérvár
„Meglepően hatékony módszer a bennünk rejlő ismeretek felszínre emelésében. Növeli az önbizalmat, és a döntéshozatali mechanizmus hatékonyságát az a fajta módszer, hogy mintegy visszatükrözve az általam elmondottakat a hallottak teljesen más, néha új megvilágítást kapnak. Ezáltal egyfajta személyiségfejlesztési vonal is elindul, mert az ember saját maga által kap önmagáról visszajelzést. Aki ezt felismeri és él vele, elindulhat a fejlődés útján akár szakmai, akár személyes vonatkozásban.”
Tarnai Dezső
KM Manager & HR Director, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
A 90–es évek elején a GE magyarországi megjelenése nagy kihívások elé állította vezetői csapatunkat, szakembereinket. Szinte mindannyian gyors sikereket értünk el az amerikai üzleti környezetben, sőt sokan léptünk előre más vegyes vállalatok szervezeteiben a Fast English Kft. munkatársai valós helyzetekre felkészítő és hatékony munkájának, a kiváló módszerek, az önfeláldozó célirányos oktatói munka eredményeként. A hatékony indulást a nyelviskolában egy olyan fejlődés követte, ami miatt a mai napig „nem tudjuk abbahagyni”. Az üzleti kommunikáció terén megismert magas szintű programokon túl, az interkulturális gátak leküzdéséhez, az anyanyelvi gondolkodás hátterének és nyelvi kifejezésmódjának elemzésére számtalan lehetőséget kaptunk. A nyelvi képzés oda fejlődött, hogy vezetési kompetenciáim fejlesztését angol nyelven művelhettem kiváló tanáraim, a coach –ok segítségével. Ez a GE után a Knorr-Bremse közúti és vasúti üzletágában egyaránt hatalmas támogatást adott munkatársaim és saját magam eredményességében is.
Wolf András
Üzletág igazgató, Qualysoft Zrt.
Olyan nyelvi képzést kerestem, ahol munkám mellett képes vagyok az üzleti angol nyelvvizsgát megszerezni. Az LCCI nyelvvizsgára a Fast English magas szakmai és üzleti tudású oktatóival készültem fel. Igényeimnek megfelelően állították össze az oktatási napokat és a tananyagot, figyelve arra, hogy munkától minél kevesebb időt vonjon el a képzés. Mind nyelvi, üzleti szakmai tudásukat, mind rugalmasságukat kiemelve nagyon szívesen ajánlom másoknak is a Fast English-t, ha munkájukhoz, vizsgájukhoz igazán hatékony nyelvi támaszt keresnek.
Gyenes Ivett
HR Specialista, Sió-Eckes Kft.
A Fast English angol nyelvi prezentáció tréningjeit szervezőként és résztvevőként is ismerem. Az előkészítés során minden gördülékenyen zajlott, végtelenül rugalmasan kezelték a kéréseinket. A tréningek során hasznos, a mindennapi életben jól alkalmazható technikákkal lettünk gazdagabbak, a rengeteg gyakorlati feladat pedig segített, hogy ezek rögzüljenek is.
Almási Judit
Kisvállalati Ügyfélmenedzser, Vodafone Zrt.
Nagyon örülök, hogy részese lehettem ennek a különleges szakmai kapcsolatnak. Kitűnő iránymutató, a bennem rejlő megoldásokra kiválóan rávezetett úgy, hogy közben magaménak éreztem a sikert. Teljes figyelemmel és elhivatottsággal fordult felém, empátiával azonnal megérezte, hogy mikor mire kell koncentrálnunk. (Coaching)
Vegye fel velünk a kapcsolatot
Tisztelt Partnereink és Érdeklődők!
Tegye fel kérdését az űrlapon, vagy írjon nekünk emailt!
Fast English csapat - training@fastenglish.hu
Vállalati nyelvtanfolyamok 7 nyelven
Általános nyelvi képzés
Válasszon olyan nyelvoktatást, ami azonnal használható tudást nyújt! 7 nyelv, 12 nyelvi szint az Európai Keretrendszer szintjeinek megfelelően.
Bővebben »Üzleti angol, német, francia, spanyol, orosz
Üzleti nyelvi képzés
Vegyen részt olyan szakmai nyelvi képzésben, amivel sikeres lesz nemzetközi színtéren! Az adott iparágra és a vállalatra jellemző üzleti nyelvi helyzetek megoldására készítjük fel.
Bővebben »Szakmai angol és német
Üzleti szaknyelvi képzés
Kihívások érik az üzleti életben? Munkáját idegen nyelven is képviselnie kell? Szakterületén nemzetközi csapatba került? Üzleti-szaknyelvi képzésünk Önnek szól.
Bővebben »Fast English Oktató Kft.
Iroda: 1134 Budapest, Dózsa György út 150.
Telefon: +36 30 960 30 66, +36 1 339 82 49
Email: training@fastenglish.hu
A Fast English hazánk egyik vezető üzleti angol nyelvtanfolyam szolgáltatója. Céges angol nyelvoktatás, üzleti nyelvi képzés, irodai angol, üzleti szókincs fejlesztés mellett szakmai angol és vezetői kommunikáció a fő profilunk.
Communication for business
Adatkezelési tájékoztató
Cookie szabályzat
Jogi nyilatkozat
Adatkezelési tájékoztató – nyelvtanárnak jelentkezők részére
céges angol nyelvoktatás | üzleti coaching | céges angol nyelvtanfolyam | üzleti nyelvoktatás | vállalati angol | üzleti angol | üzleti angol nyelvtanfolyam | business English course | kihelyezett nyelvtanfolyam | nyelvi coaching | állásinterjú angolul | nyelvi audit | céges nyelvoktatás | telefonkonferencia angolul | interkulturális képzés | online céges angol nyelvoktatás | üzleti angol nyelvtanfolyam | céges nyelvoktatás